The story goes this way:

My photo
We are all so alike yet we are totally different.
人生苦短何必念念不忘

Monday 24 November 2008

江一燕 - 星光电影院

熟悉的老电影一样
并不用回想
带温暖也带悲伤
能不能别语带遗憾
和你的片段
问题是有聚就有散

一点一点的星光
一双一双年少的目光
一闪一闪希望和哀伤
谁都一样
陪你看星光
虽然在不同的地方
虽然走散
却让我走到了
最靠近你的地方
你一定听到我呼唤
别怕黑暗
不必眼泪取暖
你并不孤单

熟悉的老电影一样
并不会遗忘
带温暖也带悲伤
能不能别语带遗憾
短暂不短暂
有聚就有散

一点一点的星光
一双一双年少的目光
一闪一闪希望和哀伤
谁都一样
陪你看星光
虽然在不同的地方
虽然走散
却让我走到了
最靠近你的地方
你一定听到我呼唤
别怕黑暗
不必眼泪取暖
你并不孤单

看星光
投映我们过往

混着松香
擦亮微微的温暖
像雪封存着未完的希望

陪你看星光
虽然在不同的地方
虽然走散
却让我走到了
最靠近你的地方
你一定听到我呼唤
唯有黑暗
才看得到灿烂
你并不孤单

***************************************************************
如果我们一起看星光,我会一直讲笑话,
因为我不想哭,一滴眼泪,也不想浪费。
在幸福的时光,我只想好好的享受。

**********************************************

我还记得 - 梁静茹

十年后的今天遇见你
年少轻狂已远去
成熟稳重也保持距离
沉默里千言万语
时光回到那年夏天
公车站前你笑容满面
拍拍我的头说你好吗
一句问候填满青春
别人的话都听不见
岁月凝结在你的视线
我还记得那年倾盆大雨
狼狈奔跑穿越几条街
握紧的双手为爱的不顾一切
我还记得那年你的声音
耳边回荡那一句誓言
你吻我的脸都是我心中
收藏一生的快乐
渐渐我们都有新朋友
多久不再并肩走
忙忙碌碌看人生匆匆
忘记了年轻的梦
好想回到那年夏天
教室门前你笑容满面
拍拍我的头说你别哭
考坏一次不是末日
未来还有很长的路
我们要一起去看世界
我还记得那年晴空万里
那一道飞机云的弧线
蜿蜒着思念
写下故事的总结
我还记得那年你的年轻
刻在从前最美的时间
在我生命里
你不曾告别
不曾走远
与你重逢前一个夜晚
往事在梦中上演
终要去体验
真实人生的残缺

****************************************************************************************

我们都爱用回忆的姿态去生活,再被自己的唯美忧伤感动不已。。

***********************************************************

we will not grow old - lenka
 
Lenka - We Will Not Grow Old
LRC by lzh ,from jiangxi pingxiang

You and me will be lying side by side
Forever forever
Underneath this adolescent sky
Together together
And you will hold my heart inside your hand
And You'll be the one, the one to tell me
Oh, we've got a long, long way to go
To get there, we'll get there
But oh, if there's one thing that we know
It's that we will not grow old

You made me swear that our hearts will never die
No never, no never
Cause no one seems to believe that we can fly
Forget them, forget them
Oh, you told me
Oh, we've got a long, long way to go
To get there, we'll get there
But oh, if there's one thing that we know
It's that we will not grow old
Oh, we've got a long, long way to go
To get there, we'll get there
But oh, if there's one thing that we know
It's that we will not grow old
Oh, how could we know that day, it came with age
That oh, the feeling would fade...

Oh, we've got a long, long way to go
To get there, we'll get there
But oh, if there's one thing that we know
It's that we will not grow old
Oh, we've got a long, long way to go
To get there, we'll get there
But oh, if there's one thing that we know
It's that we will not grow old
we will not grow old
we will not grow old,no no
we will not grow old,oh no
we will not grow old
we will not grow old




**************************************************************************************

我们都还有很长很长的路,可我们都会长大吧?
不长大就活不下去,长大了,却不想活下去了。。。。



*****************************************************************

Always be my baby

We were as one babe

For a moment in time

And it seemed everlasting

That you would always be mine



Now you want to be free

So I'm letting you fly

Cause i know in my heart babe

Our love will never die No!



You'll always be a part of me

I'm a part of you indefinitely

Girl don't you know you can't escape me

Oh... darling cause you'll always be my baby

And we'll linger on

Time can't erase of feeling this strong

No way you're never gonna shake me



Ohh.. darling cause you'll always be my baby

I ain't gonna cry no

And i won't beg you to stay

If you're determined to leave girl

I will not stand in your way

But inevitably you'll be back again

Cause ya know in your heart babe

Our love will never end no



You'll always be a part of me

I'm part of you indefinitely

Girl don't you know you can't escape me



Ohh.. darling cause you'll always be my baby

And we'll linger on

Time can't erase a feeling this strong

No way you're never gonna shake me

Ohh... darling cause you'll always be my baby

I know that you'll be back girl

When your days and your nights get a little bit colder ohhh

I know that, you'll be right back, babe

Ohh... baby believe me it's only matter of time



You'll always be apart of me

I'm part of you indefinitely

Girl don't you know you can't escape me

Ohh.. darling cause you'll always be my baby

And linger on

Time can't erase a feeling this strong

No way you're never gonna shake me

Ohh.. darling cause you'll always be my my baby...



You'll always be apart of me (you will always be)

I'm part of you indenfinitely

Girl don't you know you can't escape me

Ohh... darling cause you'll always be my baby

And we'll linger on (we will linger on....)

Time can't erase a feeling this strong

No way you're never you're never gonna shake me

Ohh.. darling cause you'll always be my baby ******************************************************************************* 我觉得这首歌很浪漫。。。 常常,一旦爱上了,一辈子就这样了

********************************************************
夏天的风吹入我心中
你站在海边望着天空
你说世界是多么辽阔
渺小的我们拥有什么
当时的我们还很懵懂
你就像温室里的花朵
保护着你不让你凋落
捧在我手心不曾放手

时间滴答的走
年华似水的流
年少轻狂的爱能多久
你放开我的手
绽放出灿烂的花朵
每当夏天我吹着温暖的风
想起当时我们爱得很洒脱
美丽的蒲公英散落空中
随着风摇曳得很自由
每当夏天我吹着温暖的风
我们的故事简单却很生动
花瓣掉落在我的手中
握着我们曾经的感动
每当夏天我喜欢吹着风
我们的故事简单却很生动
当时的我们还很懵懂
你就像温室里的花朵
保护着你不让你凋落
捧在我手心不曾放手
时间滴答的走
年华似水的流
年少轻狂的爱能多久
你放开我的手
绽放出灿烂的花朵 Oh~
每当夏天我吹着温暖的风
想起当时我们爱得很洒脱
美丽的蒲公英散落空中
随着风摇曳得很自由
每当夏天我吹着温暖的风
我们的故事简单却很生动
花瓣掉落在我的手中
握着我们曾经的感动

每当夏天我就喜欢吹着风
我们的故事简单却很生动
每当夏天我吹着温暖的风
我们的故事简单却很生动
花瓣掉落在我的手中
握着我们曾经的感动
有一天你也会想起我




*********************************************************************************

吹着夏天的风,我会慢慢的淡忘我的年少轻狂。。
慢慢的被社会同化,慢慢地忘记头上的一片天,
慢慢地连流泪也变得格式化。。。。。。
*******************************************************************************

歌名:Forever Friend
歌手:柯有伦
专辑:Alan 柯有伦首张创作专辑
词:方文山 曲:柯有伦

听说有一种难过
要经历多年以後
才知道是谁的错
找不到所谓的理由
解释更好的生活它叫做什麽
有时候开始怀念大夥闯祸
骑着单车一起挥汗
早已早已伸缩
有多久没联络
有多久也没去联络
Whenever you go
forever 朋友
相约的夜游呼啸街头baby
Whenever you go
forever 朋友 oh yeah
时间它在走
回忆想要上锁 now

不管你到哪里哪里去
我一定在这里陪你
不管你到哪里哪里去
我一定在这里陪着你 陪着你



********************************************************************



我真的需要友情。我想。
可这世界上真有一辈子这回事吗?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...